Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

8/06/2009

Nana Mouskouri - Plaisir d'Amour -


pepsilas1
05 August 2009

Live
Live
Category: Music

Tags: Nana Mouskouri

追記
フランス在住の rhsy2007様から、次のような貴重なコメントをいただきましたので
こちらでもご紹介させていただきます。


rhsy2007 さんは書きました...
ナナは本当に言葉も達者ですね。Plaisir d'Amourは本来は、シルヴィという女性に振られた男の心境を歌ったものですよね。ナナはそこが変化して、その男に思いを寄せる女性に微妙に主語が変わっていますね。なんだか皆が片思いのシェークスピア喜劇の幕開けという趣です。ナナとシャルルアズナブールのデュエットでそれがよくわかります。そんな思いは一生続くはずもないのに、それを断定するフランス詩人の心意気が好きです。これで私はナナにもすっかり参ってしまいました!
Youtubeのランブイエもそうでしたが、この詩を書いたJean de FlorianとPenthièvre公爵のゆかりの地を更に訪ねてみようと思っているところです。
では。

13 8月, 2009 00:00

No comments: