Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

5/12/2008

Nana Interview in Romania, from stiri.rol.ro




Nana Mouskouri: "Razboiul Mondial m-a invatat lectia altruismului"

Cantareata de origine greaca a preluat aceasta misiune in cadrul UNICEF in 1993, imediat dupa moartea actritei Audrey Hepburn.



Ambasador International al Bunavointei pentru UNICEF in ultimii 15 ani, celebra cantareata greaca Nana Mouskouri s-a aflat in acest weekend in Romania, pentru a sprijini, la Gala UNICEF, strangerea de fonduri destinate mai multor maternitati din tara. Artista vorbeste, intr-un interviu acordat "Evenimentului zileia??, despre copilaria grea, din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, perioada care a marcat-o si care i-a influentat viata si cariera, si despre "lectia de altruisma?? invatata in acele vremuri.

"Am fost o fata care a avut multe probleme, iar muzica m-a salvat, m-a ajutat sa nu o iau pe un drum gresita??, marturiseste Nana Mouskouri, adaugand ca, mai tarziu, tot muzica a ajutat-o sa se indrepte catre activitatile umanitare.

EVZ: Ati avut o copilarie marcata de ocupatia nazista si de cel de-al Doilea Razboi Mondial. In ce fel v-a influentat acea perioada viata si decizia de a deveni ambasador UNICEF?
Nana Mouskouri: Cu siguranta acea perioada a fost marcanta si si-a pus amprenta asupra a tot ce am facut mai tarziu. Cand vezi atata suferinta in jurul tau, mai ales atunci cand esti un copil, nu poti uita niciodata. Eu am avut marele noroc sa am o familie, sa nu fiu singura pe lume in acele vremuri si am realizat cat de important este sa ai un sprijin. Parintii mei au muncit din greu ca sa ma intretina, apoi, mai tarziu, ca sa pot urma Conservatorul. Am invatat, atunci, lectia altruismului: nu suntem singuri pe lume si nu traim doar pentru noi. A fost un factor important, care a contat mult in decizia mea de a deveni ambasador pentru UNICEF. Acea perioada m-a marcat, totodata, si pe plan profesional intotdeauna am "vorbita??, in muzica mea, despre trairile mele, despre experientele personale. Am fost o fata care a avut multe probleme, iar muzica m-a salvat, m-a ajutat, sa nu o iau pe un drum gresit.

OMAGIU

15 ani cu UNICEF

In 1993, ati preluat functia de ambasador de la actrita Audrey Hepburn, care incetase din viata cu putin timp inainte. A fost dificil sa o inlocuiti?
Am cunoscut-o pe Audrey Hepburn, era o persoana minunata, pe care am admirat-o foarte mult. Povestile noastre au fost asemanatoare pentru ca nici ea nu a avut o copilarie prea usoara, in timpul razboiului, cand Hitler a invadat Olanda. Am invatat de la ea, ca, de altfel, si de la Harry Belafonte sau Quincy Jones, cu care am colaborat nu doar pe plan muzical, ci si la diverse activitati umanitare. Revenind, cred ca, de cele mai multe ori, oamenii care au suferit, care au avut o viata grea, sunt cei care vor sa-i ajute pe ceilalti, care se implica in problemele lor. A fost un adevarat exemplu pentru mine, am avut ce invata de la ea si n-am facut altceva decat sa ii continui munca, in calitate de Ambasador International al Bunavointei pentru UNICEF. Apoi am profitat si de faptul ca eram o persoana cunoscuta si de oportunitatile de a le vorbi oamenilor despre nevoile celorlalti, despre problememe copiilor din intreaga lume.

CARIERĂ INTERNAŢIONALĂ DE SUCCES

"Nu mi-am dorit niciodata sa devin un star. Dar am fost sincera in muzica mea si, astfel, am ajuns la sufletele oamenilora??

Sustineti aproximativ 100 de concerte pe an si calatoriti in toata lumea ca ambasador UNICEF. Unde gasiti timpul si energia?
Asa este. Insa anul acesta sustin ultimul meu turneu, cel de adio, care se va incheia in Grecia, in vara. Cred ca energia mea vine din dorinta de a-i ajuta pe cei din jur. Cand pui suflet in ceea ce faci, nu ti se pare ca muncesti, nu e obositor. Iar aceasta dorinta vine, asa cum am mai spus, din experientele traite in copilarie.

"Misiuneaa?? dumneavoastra a fost sa cantati sau sa-i ajutati pe ceilalti?
Muzica m-a ajutat sa devin cunoscuta, sa ma fac auzita, sa intalnesc oameni, sa devin deschisa la problemele lor si sa incerc sa-i ajut. Cand eram tanara, muzica era cel mai important lucru din viata mea, insa acum nu mai e atat de important ca eu sa cant. Acum e vremea altor artisti, cantareti tineri, care au ceva de spus. Ştiu ca in Romania sunt foarte multi artisti talentati si cred ca, in curand, acest segment va "explodaa?? si vor deveni cunoscuti in toata Europa.

Referitor la Europa si la tinerii artisti Ati concurat la Eurovision, in 1963. Cum vi se pare concursul acum?
Cand am participat eu, concursul se afla la inceput, fusesera doar cateva editii. Am concurat, insa nu am castigat. Ideea de a reuni cantareti din toata Europa mi se pare foarte buna, dar, ca la fotbal sau ca la Jocurile Olimpice, nu poate fi decat un singur castigator. Cel mai important lucru, in opinia mea, este ca participantii sa-si pastreze identitatea, desi e un concurs european, sa cante in limba natala, sa-si promoveze, astfel, tara si cultura. Este sfatul meu pentru tinerii artisti De-a lungul carierei mele, am cantat in multe limbi, franceza, engleza, Italiana, spaniola, germana, insa am devenit cunoscuta cantand in greaca.

Ochelarii sunt "un semn distinctiva??, aproape la fel de celebri ca si dumneavoastra.
Intotdeauna am purtat ochelari, pentru ca sufar de miopie. La inceputul carierei mele insa, nimeni nu purta ochelari pe scena si mi s-a cerut sa renunt la ei, in concerte. Am refuzat categoric si le-am spus: "Daca oamenii vor sa ma asculte, ochelarii nu-i vor deranjaa??. Ceea ce conteaza e ceea ce transmiti, ceea ce ai de spus si nu felul in care arati.

Ati inceput sa cantati intr-o taverna, insa ati ajuns unul dintre cei mai mari artisti ai lumii? V-ati asteptat vreodata sa aveti un asemenea succes?
Cand eram tanara, tot ceea cemi doream era sa cant. Cantam despre problemele mele, dar si despre bucuriile pe care le traiam. Am fost sincera in muzica mea si, astfel, am ajuns la sufletele oamenilor. Insa nu mi-am pierdut niciodata capul, nu mi-am dorit niciodata sa devin un star. Tot ceea ce am facut, am facut cu dragoste si cred ca succesul a venit ca un lucru firesc. Iar cea mai mare recompensa pe care am primit-o in viata a fost dragostea oamenilor.


DONAŢII

O gala de 250.000 de euro

La cea de-a doua Gala UNICEF in Romania, desfasurata sambata seara, s-a adunat suma de 250.000 de euro, bani care vor ajunge la 30 de spitale din tara. Toate dona- tiile vor fi utilizate pentru a oferi o sansa in plus copiilor care se nasc in Romania, prin transformarea maternitatilor in Spital Prieten al Copilului. Prezentata de Andreea Marin, Ambasador al Bunavointei pentru UNICEF Romania, evenimentul a beneficiat de prezenta unor personalitati ca Traian Basescu, Ioana si Calin Popescu- Tariceanu, soprana Angela Gheorghiu, Angela Similea, Cristian Mungiu, Mariana Bitang si Octavian Belu.

BIOGRAFIE

Nana traieste, in prezent, in Elvetia

Nana Mouskouri s-a nascut pe 13 octombrie 1934, in Chania (Grecia), intr-o familie saraca. Desi a studiat opera (intreaga familie a muncit din greu pentru a o sustine), dupa opt ani de Conservator, cantareata s-a indreptat catre jazz. De-a lungul carierei, a abordat diverse genuri, de la folclor grecesc la pop si country, a colaborat cu nume ca Harry Belafonte, Quincy Jones, Bob Dylan, Julio Iglesias si a lansat peste 150 de albume si compilatii. A fost casatorita, intre 1961 si 1975, cu Yorgos Petsilas, mariaj din care au provenit doi copii: Nicholas si Helene. Nana Mouskouri s-a recasatorit in 2003 si traieste, in prezent, in Elvetia.

No comments: