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3/13/2007

Phenomenon:年代記 7 1962年


Phenomenon:年代記 7 1962年

ファンクラブのHPから
1962
Quincy Jones and Irving Green ask Nana to come in New-York for an album of great standard american songs.
She settled in the early summer at the Plaza Hotel, near Central Park and every night, Quincy brought her in Harlen concerts to see Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Dizzy Gillespie, Miles David... She first recorded some country tracks with Shelby Singleton but finally recorded in "A & R" 42nd Avenue studio in september the "the girl from Greece sings" album.
Phil Ramone was the sound engineer.
クインシー ジョーンズとアーヴィング グリーンがナナに、アメリカ音楽のスタンダードの有名な曲のアルバムをニューヨークでださないかと訊ねてきました。
ナナはその年の初夏にセントラルパークの近くのプラザホテルに泊まりました。毎晩クインシー ジョーンズは黒人街のコンサートにナナをエラ フィッツェゼラルドや、ルイ アームストロングやディッジィ ギルスピーやマイルス デイビスを聴きに連れて行ってくれました。彼女の最初のレコードはシェルビ シングルトンと何曲かのカントリーを唄いましたが、最終的には、42番街のアベニュースタジオで、"A & R"の"the girl from Greece sings"のアルバムを9月に完成しました。
フィル ラモンが音響技術担当でした。
On June 29th, Nana sings on the first part of Charles Aznavour "Musicorama"concert, in Chaillot Palace in Paris. She sings "Roses blanches de Corfou". A famous producer is in the audience. He wrote : no experience - no presence on stage - medium success". Giorgos and the Athenians record their first album.
6月29日、ナナはlパリのChaillot Palaceでシャルル アズナブールのコンサートの前座で歌いました。
ナナは"Roses blanches de Corfou"を唄いましたが、有名なプロデューサーが聴衆の中にいて、彼は「経験不足、ステージでの存在感がない、凡庸な成功」と批評しました。この年ジョルジとアテニアンズは初めて自分たちのレコードをだしました 。
She recorded from September 2nd to 29th new french songs in Blanqui Studio (Paris) with the Raymond Bernard band. The Nana first french album is on the shops. It includes eights songs recorded from 1961 to 1962.
She is asked to sing in the first part of Georges Brassens concerts in Olympia, from December 5th to 25th. She hesitated but accepted at last. Brassens is often ill and had to be replaced by her firends some days.
Nana will finally sing with Brassens, but also with Marcel Mouloudji, Jacques Brel, Guy Béart ou Colette Renard... One day, Brassens said to Bruno Coquatrix, the Olympia director "This greek girl is going to have a long way...". The same producer wrote : "very nice voice - real success."
ナナは9月の2日から29日にかけて、パリのBlanquiスタジオで新しいフランス語の曲をRaymond Bernarバンドと一緒にレコーディングしました。
ナナの最初のフランスでのアルバムが店頭に並びました。この中に1961年から1962年にかけてレコーディングされた8曲が入っていました。
12月の5日から25日にかけて、ナナはパリのオランピア劇場でのジョルジュ ブラッサンスのコンサートの前座で唄ってくれないかと頼まれました。ナナは最初、遠慮していましたが、結局引き受けました。ブラッサンスは、しばしば体調が悪くなり、ある日は、友人が代役で唄いました。ナナは最終的にブラッサンスと競演しましたが、そういうわけで、メリナ メルクーリやジャック ブレルやガイ バートやコレット レナール、、、、等と唄いました。
ある日、ブラッサンスがオランピアのディレクターのBruno Coquatrixに言いました。「あのギリシャ人の女の子は本物だ、、、、、、」
このプロデューサーは「素晴らしい声だ。成功だ」と書いています。

In France, Gerard Cote became her new artistic manager in late 62. Very enthousiastic, he wishes changes for Nana : Her glasses must be replaced by lents - Nana refused but accepted a new style pair ; her name "Nana" must be changed - she refuses flatly ; Her look must be changed - With the help of Odile Hazan and the doctor who took care of Maria Callas, she lose 30 kgs in a few weeks. Gerard Cote want her to sing a new style of songs, more "yéyé", very popular during these years, but quite far from Nana musical influences.
1962年の暮れにフランスでGerard Coteが新しくナナの音楽マネージャーになりました。彼は、大変熱心に、ナナの容姿を改造しようとしました。彼はメガネをとって、レンズにしました。ナナは抵抗しましたが、新しいスタイルも受け入れました。彼女の名前"Nana"(注;ひよっこ、じょうちゃん、小さな女の子)も変更しなくてはなりませんでしたがこれはナナは拒絶しました。
ナナの容姿は変えなければなりませんでした。オディールハザンとマリアカラスの主治医だった医者が指導して、ナナは数週間のうちに大大減量をしました。Gerard Coteはナナを新しいスタイル、この頃はやっていた、もっと"yéyé"イェィイェィ、らしく唄わせたいと希望していましたがナナからは程遠いイメージでした。
Enregistrements de 1962 / Recorded this year :
この年レコードに収録された曲

Adieu mon coeur "Addio - Athina" (Manos Hadjidakis - F. Gérald)
Adios, Adios - Adieu mon coeur "Addio - Athina" (Manos Hadjidakis - F. Gérald)
Adios, My Love "Athina" (Manos Hadjidakis - Norman Newell)
Am Horizont irgendwo "These are the times" (Irving - Burgie - H. Bradtke)
Am Strand von Korsica "derrière le rosier" (Manos Hadjidakis - Arnie - Bader)
Ce soir à Luna Park "Stanotte al Luna Park" (C.A. Rossi - Pallavicini-Biri - Jacques Plante)
C'est joli la mer "min ton rotas ton ourano" (Manos Hadjidakis - Isannide - H. Ithier)
Crois-moi ça durera (Gilbert Bécaud - Pierre Delanoë)
Don't go to strangers (Kent - Mann - Evans)
Einmal weht der Südwind wieder (W. Zell - H. Bradtke)
Heimweh nach Wind und Meer (W. Zell H. Bradtke)
Hold me thrill me kiss me (Noble)
Ich schau den weissen Wolken nach (Manos Hadjidakis - H. Bradtke)
Je reviendrai my love "Roses are red" (AL Byron & P. Evans - A. Pascal & M. Tézé)
Joue pour moi Ianakis "Einmal weht der Südwind wieder" (Manos Hadjidakis - E. Bader - F. Gérald)
La montagne de l'amour "O Imittos" (Manos Hadjidakis - J. Davin & A. Salvert)
La Procesion - La procession "I Timoria" (Manos Hadjidakis - Michel Rivgauche)
Love me or leave me (Donaldson - Kahn)
No Moon at all (Evans - Mann)
Roses blanches de Corfou "Weisse Rosen aus Athen" (Manos Hadjidakis - Pierre Delanoë)
Salvame dios "La riposta della novia " (D. Lumini - Trimono - Charles Aznavour)
Salvame dios (autre version vocale / other voice recording)
Savoir aimer "Stranger on the shore" (A. Bilk - H. Roberts - Ch. Guitreau)
Si tu m'aimes tant que ça "Quando quando quando" (T. Rennis - A. Testa - R. Rouzaud )
Smoke gets in your eyes (Harbach Kern)
Sonata (E. Stern - Eddy Marnay)
That's my desire (Kresa - Loveday)
The touch of your lips (Noble)
The White Rose Of Athens (Manos Hadjidakis - Norman Newell - Archie Bleyer)
These things I offer you (Benjamin - Weiss - Nevin)
Till there was you (Willson)
Ton adieu
Was in Athen geshah "klint wie ein Märchen..." (Manos Hadjidakis - H. Bradtke)
What now my love "et maintenant" (Bécaud - Sigman - Delanoë)
What's good about goodbye (Robin - Arlen)
Wildwood Flower (M. Singleton - J. Kennedy)
You forgot all the words (Wayne - Jay)

=写真はファンクラブのHPから=
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