Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

3/06/2007

Phenomenon:年代記 3

Phenomenon:年代記 3

1955
Nana meets Georges Petsilas in an amateur song contest.
He is since 1953 member of a musical trio "The Athenians", born in Salonic with the help of two friends of him to pay their studies. They both become friends and meet each other often to play music and listen to records.
ナナはジョルジ・ペチラスとアマチュアの音楽コンクールでであいました。彼は1953年からSalonicでアテニアンズというバンドトリオを二人の友人と作ってそのメンバーでした。
彼らは友達になり、しばしば音楽を演奏したり、レコードを一緒に聴きました。
1956
Nana is still a student in the Music Academy of Athen but she tries to sing jazz in amateurs shows and castings to find money for the school.
Her teacher hears that and refuses Nana to go the Music School final Exam.
Two days after she leaves school, she gets a contract in Mokalido club. She is singing rythmed jazz of Ella Fitzgerald with Babis Mavromatis Band.
Her father refuses to talk to her. The familly is disapointed and ashamed.
ナナは当時アテネ音楽アカデミーの生徒でしたが、アマチュアのショーやコンテストにでては学費を稼いでいました。
彼女の教師はそれを聞いて、ナナに卒業試験をうけさせませんでした。
学校を退学した二日後、ナナはMokalidoというクラブと契約をしました。ナナはエラフィッチェゼラルドのリズミカルなジャズをBabis Mavromatisのバンドの演奏でうたい始めました。
父親は、ナナに話しかけなくなりました。家族は、失望し、また恥ずかしく思いました。

1957
Nana caches a big cold which hurts her voice.
She must be silent for three longs months to recover.
First engagment in clubs : Mokabolido Club, where Nana sings the jazz of Ella Fiztgerald ; Astir Club when she is sacked because she is not sexy and elegant enough.
Nana starts with her mother's help a first diet, without success.
On the 4th of July, taking the place of a singer who was sick, Nana sings "Pete Kelly Blues" (an Ella Fitzgerald's song) on the american Forestal aircraft carrier.
She records a greek translation of "Fascination" with a not very honnest compagny.
ナナは酷い風邪をひいて、咽喉を痛めました。
ナナは三ヶ月も回復するまで声をだせませんでした。
Mokabolido Clubでの最初の契約でナナはエラフィッチェゼラルドのジャズをうたいました。
Astir Clubではナナはセクシーさとエレガントさが足りないということで、数日で首になりました。
ナナはお母さんに手伝ってもらって初めてダイエットをしましたが、失敗しました。
6月の4日にナナは病気で休んだ歌手の代理でアメリカの航空母艦Forestal上で、エラフィッチェゼラルドの"Pete Kelly Blues"をうたいました。
ナナはギリシャ語で"Fascination"をうたいレコードを出しましたがあまり売れませんでした。

Enregistrement de 1957 / Recorded this year :
この年だしたレコード
Fascination


1958
Nana joins the "Athenians", now a quartet, playing jazz on the Athens taverns.
At the Astir Club, Manos Hadjidakis remarques her.
According to the legend, Manos Hadjidakis heart her one day walking on the street under Nana's windows.
Nana meets often Manos Hadjidakis and his friends, all the intectual and artistic élite of Athens (Yannis Xenakis, Nikos Gatsos, Moralis, Ritsos, Elytis, Alexis Minotis... and Melina Mercouri).
She records 4 songs by Hadjidakis : Kapou yparhi i agapi mou, Ela pare mou ti lypi, Pame mia volta sto fengari & Hartino to fengaraki.
First contract with Fidelity, a new company who will welcome after Nana, Hadjidakis and Theodorakis.
ナナはアテニアンズのメンバーとなり、トリオはクワルテッド、四人でアテネの酒場でジャズを演奏しました。
Astir Clubでマノスハジダキスが彼女に注目しました。
伝説によると、ある日マノスハジダキスが歩いていて、ナナがうたっているのを窓ごしに聴いたといわれています。
ナナはマノスハジダキスや彼の友人とよく会うようになりました。彼ら(ヤニスクセナキス、ニコスガッツォス、Moralis、リッツォス、エリティス、アレクシスMinotis、... そして、メリナメルクーリ)はアテネでは知的で芸術全般のエリートたちでした。
ナナは4曲、ハジダキスの曲をレコーディングしました。Kapou yparhi i agapi mou, Ela pare mou ti lypi, Pame mia volta sto fengari & Hartino to fengaraki.です。
新しい会社であったFidelity社とはじめて契約しました。ナナとハジダキス、テオドラキスは歓迎されました。

Enregistrements de 1958 / Recorded this year :
この年だしたレコード
Annitsa mou annoula mou
Ela pare mou ti lipi
Erini
Hartino to fengaraki
I mana mou me dermi
Kanella kanellorissa
Kapou yparhi i agapi mou
Masi me sena
O Ilissos
Pame mia volta sto fengari


★★★このブログの全ての著作権・肖像権はナナムスクーリさんにあります★★★

No comments: