Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

3/02/2007

Phenomenon:年代記 2


Phenomenon:年代記 2
インターナショナルナナムスクーリファンクラブのHPから

As soon as she can , she gets engaged to sing jazz in cabarets in Athens.
She becomes popular. She will be sacked of the Academy for that.
She keeps on singing. All kind of music.
In Tzaki club, the greek prime minister asks her to sing for King Juan Carlos and the Kennedy family.
Nana records for the first time in 1958 and started to work with Manos Hadjidakis.
She married Georg (a member of the Atheniens group) in 1960.
Nana's career is still in Grece, but she gets known in the rest of Europ (Germany first, then France and Great Britain), even in USA with Harry Belafonte and Quincy Jones.
彼女はすぐにアテネのキャバレーと契約してジャズを歌いはじめました。そのことが広まって、音楽院を退学させられました。
Tzakiというクラブでは、(当時の)ギリシャの首相がホアン・カルロス国王とケネディ一家の為に歌ってくれるように頼みました。
ナナは1958年に、初めてレコーディングしましたそしてマノス ハジダキスと一緒に仕事を始めました。1960年にはアテニアンズ(ナナの伴奏をしていたバンド)のメンバーの一人、ジョルジと結婚しました。
ナナの仕事はまだギリシャに限られていましたが、そのほかのヨーロッパ(まずドイツ、その後フランスやイギリス)に、それからハリーベラフォンテクィンシージョーンズとともにアメリカでさえ知られる様になりました。


The children came : Nicolas, born in 1968 and Helen in 1970.
Nana and Georges get divorced in 1974. Nana carries on her job, triumph all over the world.
When she is not at home, Fernande takes care of the children in Swizerland.
Nicolas and Helen see their mother on stage for the first time in Pairs in 1982, at the Olympia. The are here again when Nana comes back after 20 years in Grece : The concerts in the Herod Atticus in 1984.


子供たちが生まれました。1968年にはニコラス、1970年にはヘレンが生まれました。
ナナとジョルジは1974年に離婚しました。ナナは仕事を続け、世界中で成功しました。
ナナが仕事で家にいないときはスイスでフェルナンデFernandeさんが子供達の面倒をみました。
ニコラスとヘレンが、母親がステージに立って歌うのを初めて観たのは1982年のパリのオランピア公演でした。その次が1984年、二十年ぶりに故国ギリシャのHerod Atticusで行ったコンサートでした。

=写真はファンクラブのHPから ニコラス、ヘレンと =
★★★このブログの全ての著作権・肖像権はナナムスクーリさんにあります★★★

2 comments:

Anonymous said...

下の少女の頃の写真、整った顔立ちで綺麗ですねぇ
美声の姉より、声にトラブルがあっても音楽を愛したナナさんのほうが歌手になったというのは、暗示的です
お子様の写真も初めて拝見したような。。
お嬢さんは、ナナさんと似ていますね、雰囲気も。。
さて、続きがまた楽しみです♪

Anonymous said...

ペガサスさん、いつも有難うございます♪
お嬢さんは今歌手として、
CDもだし、HPももっておられるようです。
息子さんは、映画関係の技術者として
離婚された元のご主人にそっくりでした。

日本も外国も、二世が活躍していますね。