Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

1/19/2007

Olympia 97 Memories、Part3 60s Memories..1


Olympia 97 Memories、Part3   
60s Memories.ー1ー

自伝 60年代の思い出 2

1960 is the year of the big success of "Never on Sunday" movie in Cannes Festival. Greek musicians and singers became very popular because of this film.

1960年はカンヌ映画祭で 映画「日曜はダメよ」が大成功を収めた年でした。
この映画で、ギリシャのミュージカルや歌手が世界にひろまりました。


Hadjidakis created a new style of greek music, based on traditional byzantine music. Words were written by ours poets and that style had a high quality, poetic, full of grace and harmony, very sensitive and optimist.

ハジダキスは伝統的なビザンティン音楽をベースに新しいギリシャ音楽のスタイルを作り上げました。
歌詞は仲間の詩人よって書かれそのスタイルは優雅でハーモニィにみち、繊細で明るく、詩的なとてもよくできたものでした。

That music was full of colours, lyrism and very powerfull. I was so preoud to be the first singer to present that king of evolution. "Greece, land of dreams" documentary was about to be created and I had been ask to sing for.

その音色は、竪琴をかなでるように色彩にあふれ、とても力強いものでした。
私はそのような新しい種類の音楽を初めて歌った歌手であることを大変ほこらしく(preoud?)おもいました。
それまでは「ギリシャといえば夢の国」、ドキュメンタリー番組ではいつもそういう風に作り上げられて、歌手もそんなイメージで歌うように言われていました。


==写真はファンクラブのHPから==

2 comments:

Anonymous said...

この写真のナナさん、知的で可愛いですね。
ショートヘアだったんですねぇ。でもトレードマークの、めがねは同じかな。
自伝、興味深々です~

mom happiness said...

ペガサスさんへ♪
どうもこんな訳へのコメント、お恥ずかしいです。ペガサスさんなら、むしと元の英語の方がはっきりと理解できると、、、、(汗たらたらの訳です

そうなんです。昔のナナさんって、かわいいんですね。72年1月に日本で放送されたという世界のワンマンショーをもう一度放送してくれないかなー!!!!