Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

2/10/2007

Olympia 97 Memories、Part 19,from the fanclub HP


Olympia 97 Memories、Part 19,
80s Memories
from the fanclubHP


President Karamanlis, Minister Melina Mercouri and other persons from greek government were in the public, like a lot of friends of mine, old or new ones.
My dear friend Nikos Gatsos, ma family, my father, my sister and his daughter were there, but not my mother because she died a few years before.
I am sure that her soul was here with the doves flying around the beautiful theater ruins.
The video have won a double platinium award, it is one of my biggest success in the world.

カラマニリス大統領とメルナメルクーリやギリシャ政府の高官達が、旧知の友人や新しい友人と同じように 聴衆の中にいました。
私の親友のニコス・ガトソスがいました。私の家族、父親、姉とその娘がいましたが、母は数年前に亡くなっていたのでいませんでした。
私は、きっとあの美しい劇場の屋根の上を舞っていた鳩といっしょに母の魂が聴いていてくれたと思います。
そのコンサートのビデオはダブルプラチナディスクとなりました。これは私の世界中での一番の成功の一つです。

In 1986 I recorded “Only Love” Theme for the TV serial “Mistral's Daughter”.
Only Love became number one in all european charts, including Great Britain.
The same year, I became “Chevalier des arts et lettres” in France.
I have been King Constantin's guest to sing for Queen Anne-Marie's birthbday. I sung this evening in front of Queen Elisabeth, Princess Diana, Prince Charles, Farah Dibha, King and Queen of Spain, Sweden and Danemark and many others aristocrats.
I went back in Greece in 1987 for another marvellous concert in Herod Atticus, and a show in Olympic Stadium in front of 100 000 persons.
I remember this evening with a lot of emotion.

1989年、私はイギリスの連続テレビ番組“Mistral's Daughter”のテーマ曲として「オンリーラブ」を録音しました。
オンリーラブはイギリス、ギリシャを含むヨーロッパチャートで1位になりました。
同じ年、私はフランスで“Chevalier des arts et lettres”になりました。
私は、アンヌマリー后妃の誕生日にコンスタンチン国王に招かれて、エリザベス女王、チャールズ皇太子、ダイアナ妃、ファラ嬢、スペイン国王夫妻、スウェーデン国王夫妻、デンマーク国王夫妻や多くの政治家達の前で歌いました。
1987年、私はギリシャに帰り、またHerod Atticusとオリンピックスタジアムでは10万人の前ですばらしいコンサートをしました。
私はこの夜のことを感動的に思い出します。

=写真はファンクラブのHPから=

1 comment:

Anonymous said...

はー。。。
今まで、ナナさんがこれほどの実績をもつ歌手とは知りませんでした!
いつも翻訳を読ませて頂き、感謝さいていま~す!
ちょっぴり博識になった気分♪