Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

2/08/2007

Olympia 97 Memories、Part 17,from the fanclub HP


Olympia 97 Memories、Part 17,
80s Memories
from the fanclub HP

We went back to France after a really big success of “ Roses and sunshine” album in Canada and USA.
Phonogram Philips Company made me another surprise : The first evening concert in Olympia, I was offered a box with 69 golden and platinium awards !
According to a opinion poll held by France Soir newspaper in the public, I was still the number one singer.
It is such a surprise to realise that all my records in France became golden, platinium or double platinium awards.

私達は、カナダとアメリカでの“ Roses and sunshine”のアルバムの大成功の後でフランスに帰りました。
フィリップスレコードが私にもう一つのびっくりすることを提案してくれました。
オランピア劇場での初めての夜のコンサートです。 私は69個のゴールドとプラチナディスクを貰いました!
France Soir新聞の世論調査によると、私はいまもってナンバーワンの歌手だそうでした。
私のフランスでだしたレコードがすべてゴールドやプラチナディスクにえらばれたと知り、本当にびっくりしたことでした。

The new records for Germany were also golden awarded.
I became really popular with my 1981 tour and my album “ meine Lieder sind meine Liebe ”, one of my best success in Germany.
During this time, I was often on stage for imortant concerts in France and Germany.
I really enjoyed singing with many good friends : Stars like Julio Iglesias, Joan Baez, Johnny Mathis, Harry Belafonte and Catherina Valente, one of my closest friends.

ドイツでの新しいレコードもゴールドディスクとなりました。
1981年の演奏旅行と、“ meine Lieder sind meine Liebe ”のアルバムで私は、本当に知られるようになりました。
このレコードは私のドイツでもっとも売れたレコードの一枚です。
この期間、私は、しばしば、ドイツやフランスで重要なコンサートに出演しました。
私は、多くの素晴らしい友人と唄うのを本当に楽しみました。スターたちです。フリオイグレシアスや、ジョーンバエズやジョニーマチスやハリーベラフォンテや、だいの仲良しの一人、カテリーナバレンテです。

=写真はファンクラブのHPから=

No comments: