Clips

I agree with the policy of Youtube. Thank you so much for the beautiful clips on the web. Thank you Bellecourse for your wonderful clips delayed. We could enjoy together and meet young vivid Nana, even Nana on the stage of the British Concert 1974! In this site, we use clips only for private use, not for comercial. Sachi

2/07/2007

Olympia 97 Memories、Part 16,from the fanclub HP


Olympia 97 Memories、Part 16,

80s Memories

from the fanclub HP


In 1979 I was on tour in USA and Canada presenting ”Roses and sunshine ” album.
The Greek Theatre in Los Angeles was sold out.
Neil Diamond and Leonard Cohen were in the public. Bob Dylan spent the night in the backstage.
After the concert, he wrote for me “ Every grain of sand ”. I had many songs from Neil Diamond, Leonard Cohen and Bob Dylan, which were big hits not only in their english version, but also in french and german.
I always follow these three musicians'example.

1979年、私は“ROSES AND SUNSHINE”のアルバムを歌ってアメリカとカナダの演奏旅行をしました。
ロサンゼルスのギリシャ劇場はチケット完売でした。
ニールダイアモンドやレナードコーエンが客席にいました。ボブディランがその夜、バックステージを演じました。コンサートの後で、彼は、私に“ Every grain of sand ”の曲を書いてくれました。
私はニールダイヤモンドやレナードコーエンやボブディランの唄を沢山歌いました。
それらの曲は英語だけでなく、フランス語やドイツ語でも大変ヒットしました。
これら三人のミュージシャンの例をいつも私は思い出します


But I also performed songs from Beatles, Rolling Stones, Kris Kristopherson, James Taylor, Tom Paxton, Dolly Parton, Cat Stevens, Bette Midler, Serge Lama, Jacques Brel, Charles Aznavour Edith Piaf, Marlene Dietrich, Neil Young, Neil Sedaka, John Denver, Judy Garland, Ella Fitzgerald, Nat King Cole, Carol King and Don McLean. I always express my feelings, my hopes, my expectations and love I need to live. I sometimes also express anger, scare and doubt.


ビートルズの曲を歌うときだけでなく、ローリングストーンズやクリスクリストファーソン、ジェイムズテイラー、トムパクストン、ドリィパートン、、キャットスチーブンス、ベディミドラー、セルジュラマ、ジャックブレル、シャルルアズナブール、エディットピアフ、マレーネディートリッヒ、ニール、ヤング、ニールセダカ、ジョンデンバー、ジュディガーランド、エラフィッジェラルド、ナットキングコール、そしてドンマクレーン、とどの歌を歌うときも私はいつも私の感情、希望、表現、そして生きる為の愛を表現するようにしました。私は時にまた怒りや恐れ、疑いも表現しました。


=写真はファンクラブのHPから=

2 comments:

Anonymous said...

ナナさんが歌った歌の歌手、錚々たるメンバーが並んでいますね~
懐かしい顔ぶれから、今も活躍している人まで。。
ドリィ・パートンといえばウエスタン歌手、本当にナナさんのレパートリーの広さには脱帽です!

ところで数日前に、またYouTubeから10万曲削除されたそうですねー。これからも、どんどん削除されるそうで、もう実質的にYouTubeからアップは無理かもーと思っているところです。まいりますよねぇ。

Buzz Stephens said...

Speaking Of Judy Garland, there is an exciting new group on Yahoo called THE JUDY GARLAND EXPERIENCE.
They have ultra rare audio files, amazing photo's, lively discussions, and more! Please check it out.
http://movies.groups.yahoo.com/group/thejudygarlandexperience/